19.
18.
17.
16.
15.
14.
13.
12.
11.
10.
9.
8.
7.
6.
5.
4.
1.
3.
2.
22.04.2022
Gra napisana w PyCharm: "Pong Game"
Prosta gra wykorzystująca bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny z piłką do gry w ping ponga.
22.04.2022
Gra napisana w PyCharm: "Snake Game"
Prosta gra wykorzystująca bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny z wężem, który porusza się po ekranie w kolorze żółtym. Kontrola nad ruchem węża to strzałki. Po kolizjii węża z zielonymi kropkami reprezentującymi jedzenie, wąż wydłuża się i zwiększa się wynik. Celem gry jest uzyskanie jak największego wyniku. Gra kończy się w przypadku kolizjii węża ze ścianą lub swoim ogonem.
Link do kopii kodu programu w replit.com
20.04.2022
Gra napisana w PyCharm: "Turtle Race"
Prosta gra wykorzystująca bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny, po którym w okienku pytamy użytkownika, który kolor żółwia wygra. Po wpisaniu koloru żółwia rozpoczyna się wyścig, gdzie 6 różnego koloru żółwi ściga się na ekranie (randomowa ilość pixeli poruszania się każdego kroku). Na końcu porównywane jest czy ten żółw, który pierwszy dotarł do końca ekranu ma ten sam kolor, który wytypował gracz i wyświetla komunikat w consoli.
Link do kopii kodu programu w replit.com
19.04.2022
Prosty program napisany w PyCharm: "Dot Painting"
Prosty programik wykorzystujący bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny i rysowany jest na niej obraz z randomowo wybranych kolorów kropek, przy wykorzystaniu biblioteki "random".
Link do kopii kodu programu w replit.com
19.04.2022
Prosty program napisany w PyCharm: "Random Walk"
Prosty programik wykorzystujący bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny i rysowany jest na niej tzw. "random walk" przy wykorzystaniu biblioteki "random".
Link do kopii kodu programu w replit.com
18.04.2022
Prosty program napisany w PyCharm: "Draw Spirograph"
Prosty programik wykorzystujący bibliotekę graficzną "Turtle". Program uruchamia ekran graficzny i rysowany jest na niej spirograph w randomowych kolorach, który wybierany jest poprzez użyciu biblioteki "random".
Link do kopii kodu programu w replit.com
Programowanie w Pythonie to jedno z hobby, które pozwala rozwijać umiejętności w zakresie technologicznym. Poniżej lista niektórych stworzonych programów w Python wraz z linkiem do repl.it, gdzie zobaczyć można kod źródłowy wraz z działaniem programu w konsoli. Programy bez linku napisane w PyCharm.
Dodatkowe możliwości Python to używania bibliotek ML oraz AI, ale to wkrótce ;)
16.04.2022
Prosty program napisany w PyCharm: "Quiz"
Założenia programu: pobrane przez API pytania z Trivia program używa do stworzenia Quizu. Program zadaje pytania użytkownikowi, który odpowiada True lub False. Program porównuje z poprawną odpowiedzią i w przypadku odgadnięcia zwiększa wynik gracza. Na koniec listy 10 pytań program pokazuje wynik końcowy.
13.04.2022
Prosty program napisany w PyCharm: "Coffee Machine"
Założenia programu: program to software dla coffee machine, która pyta użytkownika jaką kawę wybiera, następnie pobiera pieniądze, liczy je. W przypadku, gdy wystarczy składników robiona jest kawa, zwracana reszta, jeśli użytkownik wpłacił za dużo. W przypadku, gdy brakuje jakiegoś składnika lub użytkownik wpłacił zbyt mało pieniędzy - wyświeltany jest komunikat.
11.04.2022
Prosta gra: "Higher or Lower"
Założenia programu: program pobiera dane ze słownika i prosi użytkownika o zgadnięcie które wylosowane dane mają więcej followersów na Instagramie.
W przypadku, gdy gracz zgadnie - zwiększa się jego wynik i losowany jest kolejny wiersz ze słownika.
W przypadku, gdy gracz nie zgadnie - gra kończy się.
08.04.2022
Prosta gra: "Guess The Number"
Założenia programu: program losuje na początku liczbę w zakresie 1 -100 dla, a gracz musi tą liczbę zgadnąć. Gracz wybiera poziom trudności i wówczas ma ilość żyć do wykorzystania w celu zgadnięcia liczby.
06.04.2022
Prosta gra: "Black Jack"
Założenia programu: program losuje na początku dwie karty dla gracza, sumuje ich wartości, gracz wybiera czy chce kolejną kartę. Jeśli suma równa jest 21 - gracz wygrywa BlackJack. Tak samo gra komputer. Jeśli suma kart nie jest równa 21 przegrywa ten, kto ma sumę kart większą od 21 lub wygrywa ten kto ma sumę kart większą, ale mniejszą od 21.
04.04.2022
Prosty programik: "Secret Auction" - czyli Cicha Aukcja
Założenia programu: program pobiera imię uczestnika aukcji oraz jego kwotę aukcji, jeśli uczestników jest więcej to pyta poprzedniego uczestnika czy tak jest, czyście ekran i znów pyta o imię i kwotę. Po uzyskaniu wszystkich wartości wylicza kto jest wygranym aukcji wraz z pokazaniem tych wartości.
Program używa kolekcji "dictionaries" oraz list.
31.03.2022
Prosta gra: "Hangman"
Założenia programu: program generuje hasło, które użytkownik musi zgadnąć.
Program pyta użytkownika o wybraną literę, która według niego wchodzi w skład randomowego słowa. Jeśli wybrana litera jest w słowie - zostaje pokazana, jeśli nie - użytkownik traci życie i rysowana jest kolejna część wisielca. W przypadku, gdy użytkownik odgadnie wszystkie litery pokazuje się komunikat o wygranej. W przypadku stracenia wszystkich żyć użytkownik przegrywa.
29.03.2022
Programik w Pythonie: "Password Generator"
Założenia programu: program generuje hasła składające się z zadanej ilości liter, liczb i symboli.
Program pyta użytkownika z ilu liter powinno składać się hasło, następnie z ilu symboli i z ilu cyfr. Na podstawie tych parametrów wejściowych generuje hasło, które w randomowych pozycjach ma litery, numery i znaki, a na koniec wyświetla je na ekranie.
28.03.2022
Jeden z pierwszych mini programów w Pythonie:"Rock-Scissors-Paper"
Założenia programu: jest to prosta gra "Papier-Kamień-Nożyczki".
Dane wejściowe to numer od 1 do 3 reprezentujący 1 - Kamień, 2 - Papier a 3 - Nożyczki. Komputer losuje swój wybór i porównuje według przyjętej reguły kto wygrywa wraz z wypisaniem na ekranie czy użytkownik wygrał czy przegrał.
20.03.2022
Jeden z pierwszych mini programów w Pythonie:"Who is the Payer?"
Założenia programu są proste: użytkownik podaje listę imion uczestników kolacji, a program sposród nich wylosowuje jedną osobę, która zapłaci.
Dane wejściowe to imiona uczestników kolacji oddzielonej przecinkiem. Wynik końcowy to imię osoby wylosowanej, jako płacący za kolację.
04.02.2022
Jeden z pierwszych mini programów w Pythonie:"Treasure Island"
Założenia programu: jest to bardzo prosta gra, w której gracz podejmuje decyzje i wygrywa lub przegrywa.
Dane wejściowe to kolejne wybory gracza bazujące na przedstawionych wskazówkach. Wynik końcowy to albo "Game over" w przypadku błędnej decyzji lub "You Win", jeśli gracz wybrał dobrą ścieżkę.
04.02.2022
Jeden z pierwszych mini programików w Pythonie: "Love Calculator"
Założenia programu są proste: ma obliczać wartość procentową dopasowania dwóch osób na podstawie ich imienia i nazwiska oraz ilości liter zawartych w nich z dwóch słów "True Love".
Dane wejściowe to imię i nazwisko pierwszej osoby, a następnie drugiej osoby. Po ich podaniu program zlicza ilość liter "t", "r", "u" oraz "e" i sumuje jako wartość dziesiątki oraz zlicza ilość liter "l", "o", "v", "e" jako wartość jedności wyniku dopasowania podanych nazwisk do siebie. Następnie wynik jest interpretowany.
Link do kodu programu w replit.com
02.02.2022
Jeden z pierwszych mini programików w Pythonie: "Tip Calculator"
Założenia programu są proste: ma obliczać wartość składowej do zapłaty dla każdego z członków posiłku wraz z napiwkiem.
Dane wejściowe to wartość rachunku, % napiwku oraz ilość osób.
Po podaniu tych trzech wartości program wylicza wartość z dokładnością do dwóch cyfr po przecinku do zapłaty dla każdego uczestnika posiłku.
Link do kodu programu w replit.com
Created with WebWave CMS